Siedem złotych zasad zdrowego stylu życia

0
407
zasady waga

To nie jest tajemnica, aby lepiej i dłużej żyć, ale są pewne rzeczy, które możemy zrobić, aby uniknąć dwóch głównych

To nie jest tajemnica, aby lepiej i dłużej żyć, ale są pewne rzeczy, które możemy zrobić, aby uniknąć dwóch głównych przyczyn przedwczesnej śmierci: choroby układu krążenia i nowotwory. American Heart Association (AHA) rozpoczęła właśnie kampanię zatytułowaną Życie jest proste 7, w której będzie starał się edukować Amerykanów o znaczeniu siedmiu prostych nawyków, które mogą powodować ryzyko raka chorób sercowo-naczyniowych lub cierpią spadek o połowę.

Kampania, którą związek wydał wczoraj z pompą, nie kończy się na atrakcyjnej stronie: oparta jest na jednym badaniu o większym znaczeniu, które zostały zrobione w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych, częstość występowania w stylu życia i jej stosunku do raka. Dr Laura Rasmussen-Torvik, autorka badania, które zostało wcześniej opublikowane w czasopiśmie naukowym Stowarzyszenia, Circulation, wyjaśniła w prezentacji kampanii po raz pierwszy, wiemy z pewnością, że te siedem prostych nawyków pomoże nie tylko zapobieganie chorobom układu krążenia, ale także ma ogromne znaczenie w zapobieganiu wszystkim rodzajom nowotworów. Lekarka mówiła, że te siedem rad „może pomóc pracownikom służby zdrowia w celu zapewnienia jasnego i spójnego powiadamiania o konkretnych rzeczach jakie ludzie mogą zrobić, aby zachować zdrowie i zmniejszyć ogólne ryzyko chorób przewlekłych”.

Działania takie jak rzucić palenie lub zmiana diety ma niemal natychmiastowe skutki dla naszych warunków spełniania sześć lub siedem nawyków, wielu z nich ma ściśle powiązane ryzyko zachorowania na raka lub choroby układu sercowo-naczyniowego które  jest zmniejszone o 51% w porównaniu do tych, którzy nie wywiązali się ze zwyczajów. Chociaż wszystkie te zasady nie są spełnione tylko niektóre z nich mają oczywiste efekty: spełnienie czterech norm prowadzi do redukcji ryzyka o 33%, a spełnienie dwóch do 21%.

Rasmussen-Torvik  nigdy nie jest za późno, aby zmienić nasze nawyki i podążać za siedmioma zaproponowanymi  radami, ponieważ istnieje duża liczba badań naukowych, które pokazują, że działania takie jak rzucenie palenia lub zmiana diety mają niemal natychmiastowe skutki dla naszego zdrowia.

Siedem  „zasad” dla zdrowego życia: 

1.Ruch  spacer

Każdy wie, że ćwiczenia są dobre dla zdrowia, ale nie ma zbyt wielu ludzi, którzy ich nie praktykują. Według sondażu przeprowadzonego przez Organizację Konsumentów i Użytkowników (OCU) przeprowadzonego w ubiegłym roku, 24% Hiszpanów nie wykonuje żadnej aktywności fizycznej: nawet chodząc jedną godzinę w tygodniu.
Według raportu przeprowadzonego przez AHA, zaledwie 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej (tylko prosty spacer), przez pięć dni w tygodniu, co znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy, zawału serca lub udaru mózgu. Dzieci potrzebują więcej ruchu, co najmniej jedną godzinę każdego dnia. Według Amerykańskiego Stowarzyszenia wpływ ćwiczeń nie tylko na poziomie fizycznym, a także powoduje, że stres jest ograniczony, to daje nam więcej energii i sprawia, że zmieni nasz nastrój.

2. Kontroluj poziom cholesterolu

 Kontrolowanie poziomu cholesterolu jest jedynym sposobem, aby upewnić się, że nasze tętnice nie będą blokowane, co może prowadzić do zawału serca lub udaru mózgu. Zgodnie z AHA, powinniśmy zacząć się martwić jeśli Twój poziom cholesterolu jest powyżej 200 mg/dl. Są ludzie, którzy powinni być szczególnie ostrożni, ponieważ mają one odziedziczony gen, który powoduje u nich produkcje zbyt dużego poziomu złego cholesterolu (LDL). Dla nich obniżenie poziomu jest to sprawa życia lub śmierci. 75% cholesterolu w naszej krwi pochodzi z naszej wątroby i z naszych własnych komórek, a pozostałe 25% z żywności. Utrzymanie diety ad hoc – unikanie tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans oraz spożywanie żywność o niskiej zawartości cholesterolu jest ważne ale nie wystarczy aby obniżyć poziom cholesterolu, konieczne jest również wykonywanie ćwiczeń i utrzymanie zdrowej wagi.

3. Jedz lepiej

Global Burden of Disease Study, są to największe badania chorób, wypadków i długości życia przeprowadzone do tej pory, wykazano, że dieta jest czynnikiem ryzyka, który powoduje więcej zgonów i niepełnosprawności w krajach rozwiniętych. AHA podkreśla znaczenie zmniejszenia naszej diety w niezdrowe tłuszcze, żywności o wysokiej zawartości cholesterolu, sodu i dodatku cukrów; i priorytetem są pokarmy bogate w błonnik i chude białka, a także owoce i warzywa.

Aby osiągnąć zdrową dietę AHA zaleca następujące wytyczne: 

  • Prowadź dziennik, w którym wskazujesz, co jesz każdego dnia.
  • Jedz więcej warzyw i owoców.
  • Jedz zdrową żywność.
  • Jedz ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu.
  • Ogranicz spożycie tłuszczów trans i nasyconych oraz produktów bogatych w cholesterol i cukier.

Aby Twoja dieta była jak najbardziej różnorodna jak to możliwe podążaj za tymi zasadami (to jest bardziej zabawne i mniej męczące).

4. Kontroluj swoje ciśnienie krwicisnienie krwii

Wysokie ciśnienie krwi jest najważniejszym czynnikiem ryzyka chorób serca. Nadciśnienie sprawia, że krew przepływa przez tętnice ze zbyt dużą siłą, i ma to wpływ na wszystkie nasze najważniejsze narządy. Gdy ciśnienie krwi jest utrzymywane na normalnym poziomie, to zmniejsza nacisk na serce, nerki i naczynia krwionośne, jest to znacznie trudniejsze mieć  problemy sercowo-naczyniowe.

 Zbyt wysokie ciśnienie może zabić nas a my o tym nie wiemy. To jest „cichy zabójca”, który może nas złapać, jeśli zaniedbamy nasz stres i ostatecznie dotyka niemal wszystkich, jeśli nie zostaną podjęte odpowiednie środki. Aby utrzymać napięcie na odpowiednim poziomie, bez uciekania się do leków, dla niektórzy ludzie są w każdym przypadku niezbędne- muszą przestrzegać kilku wskazówek: utrzymanie niskiej zawartości soli w diecie, należy wykonywać regularne ćwiczenia, unikać nadwagi, radzić sobie ze stresem, ograniczyć spożycie alkoholu i zostawić tabakę.

 5. Utrata wagi

Wszystkie czynniki ryzyka są ściśle powiązane, a jeśli masz nadwagę lub otyłość, prawie wszystkie prawdopodobnie, będziemy mieli inne czynniki ryzyka. Jesteśmy grubsi niż powinniśmy mamy większe ryzyko nadciśnienia, problemy z cholesterolem i cukrzycą. Otyłość jest jednak również niezależnym czynnikiem ryzyka, co czyni nas bardziej podatnymi aby mieć problemy sercowo-naczyniowe, chociaż reszta wskaźników jest poprawna (coś, w każdym razie mało prawdopodobne). Zgodnie z AHA, jeśli wskaźnik masy ciała wynosi ponad 25, powinniśmy zacząć się martwić, ale jeśli masz ponad 30 jesteśmy narażeni na znaczne ryzyko wystąpienia problemów sercowo-naczyniowych i powinnaś schudnąć jak najszybciej.

Jeśli masz problemy z utratą wagi bardzo pomocne okażą się dodatkowe środki odchudzające, polecamy zapoznać się z artykułem: Clenbuterol – Cena, Efekty, Opinie, Dawkowanie, Skutki uboczne i Gdzie kupić

6. Zmniejszenie poziomu cukru we krwi

Choć cukrzyca jest chorobą którą można leczyć, i z którą można żyć, tylko fakt cierpienia wznosi  w najwyższym stopniu szanse wystąpienia zawału serca lub udaru mózgu, najczęstszą przyczyną śmierci tych, którzy cierpią. Najlepszym sposobem, aby uniknąć bycia diabetykiem jest zapobieganie temu kontrolując nasz poziom cukru we krwi, bez czekania na starość. Mając zdrowy poziom cukru we krwi (poniżej 100 mg/dl glukozy na czczo), chroni nasze najważniejsze narządy i pomaga nam żyć dłużej i lepiej. Aby kontrolować poziom glukozy we krwi należy postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami:

Zmniejszyć spożycie cukrów prostych obecnych zwłaszcza w napojach bezalkoholowych i słodyczach. Regularne ćwiczenia, które bezpośrednio wpływają na reakcję naszego organizmu na insulinę. Biorąc odpowiednie leki, jeśli jedziemy do strefy niebezpiecznej.

7.Przestań palićnie pal

Jest jasne: jeśli palisz nie ma znaczenia to, że spełniasz ściśle pozostałe sześć kroków, pozostawienie papierosów powinno być priorytetem. Tytoń jest związana bezpośrednio z dużą liczbą przedwczesnych zgonów w naszym kraju i jest czynnikiem ryzyka jako trzecia w kolejności ważności. Płuca zauważą, że zostawiłeś tytoń po pierwszym tygodniu, i zaczną leczyć jak najszybciej jak zostawiłeś. Palenie uszkadza układ krążenia, zwiększa ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca i tętniaków i sprzyja rozwojowi zakrzepów. Jego skutki są kumulowane i bez raka głowy może prowadzić do zawału serca lub udaru mózgu. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ