neat

Każdy z nas marzy o dobrej kondycji i świetnym samopoczuciu. Zbudowanie sylwetki to efekt nie tylko regularnych ćwiczeń, ale także codziennych nawyków i świadomości procesów, które zachodzą w naszym organizmie. Wiedza na ich temat pomoże nam w szybszym osiągnięciu celu. Jakie treningi warto więc podejmować oraz czym jest NEAT, który pomoże wykorzystać w pełni każdy dzień?

Ćwiczenia z wykorzystaniem ciężarów

Korzystanie z siłowni niesie ze sobą sporo możliwości. Dzięki niej może zwiększyć swoją masę mięśniową oraz poprawić wydolność, jak i kondycję. Kluczowy jest jednak dobór odpowiednich ćwiczeń. Jeżeli zdecydujemy się wyłącznie na marsz na bieżni, nie osiągniemy spektakularnych rezultatów. Dlatego warto świadomie dobrać plan treningowy, który będzie dla nas odpowiedni. Połączenie cardio i ćwiczeń siłowych pomoże nam w uzyskaniu szybkich efektów.

Jednak same ćwiczenia nie wystarczą. Trzeba być świadomym prawidłowej postawy ciała oraz technik. Jest to szczególnie istotne w przypadku ćwiczeń z ciężarami. Dlatego warto skorzystać z treningów personalnych. W trakcie nich możemy rozwinąć swoje umiejętności pod czujnym okiem trenera.

Skorzystanie z takiej oferty jest dostępne w wielu siłowniach. Jeżeli chcemy doświadczyć treningu w innej atmosferze, warto skorzystać ze studium treningu personalnego, jakim jest na przykład Move Factory w Łodzi. W takim miejscu możemy poczuć się wyjątkowi. Zapewnienie prywatności i opieki profesjonalnych trenerów da nam poczucie indywidualizmu i pozwoli skupić się na poszczególnych ćwiczeniach.

Co poza siłownią, czyli czym jest NEAT

W drodze po idealną sylwetkę nie można zapomnieć także o codziennych nawykach. Na siłownię uczęszczamy średnio 2-3 razy w tygodniu. Jednak pozostałe dni nie powinny pozostać bez żadnej aktywności. Non-exercise activity thermogenesis (NEAT), czyli aktywność fizyczna niezwiązana z treningiem pozwoli nam na wypracowanie w sobie odpowiednich nawyków. Warto więc:

– częściej wychodzić na spacery

– jeździć rowerem do pracy

– zrezygnować z windy na rzecz schodów

Jeśli śledzimy liczbę spalonych kalorii na urządzeniu mobilnym, szybko zauważymy znaczną różnicę. Okazuje się, że dzięki NEAT możemy bez problemu spalić wartość kaloryczną niewielkiej przekąski, na którą skusiliśmy się w trakcie dnia. Oczywiście wszystko zależy od naszych możliwości, jak i posiadanego czasu. Jednakże warto dokonywać codziennych, małych wyborów, aby zobaczyć duże efekty.

Sportowy tryb życia to nie tylko styl maratończyków, czy też kulturystów. Każdy z nas może zadbać o swoje ciało, jak i zdrowie. Naszym jedynym ograniczeniem są wyłącznie bariery, które sami sobie postawiliśmy. Treningi personalne, codzienne spacery i zdrowa dieta pomogą nam w uzyskaniu zadowolenia z życia i w osiągnięciu wymarzonej sylwetki.

fot.: pixabay.com

Udostępnij: